The court ordered the blogger Adagamov to refute the words written on the news RT

The Moscow city court ordered blogger Rustem Adagamov to refute the words, discrediting the honor and dignity of the TV channel RT (Russia Today). About it “Interfax” was informed in the press service of the court.

Thus, the Moscow city court quashed the decision of the Zyuzinsky district court, which had fully rejected the claim of ANO “TV-NEWS” broadcasting RT. “The court ordered Adagamov to refute the written information by the publication of the decision of the court on its own site on the Internet “, — said the Agency interlocutor.

In Zyuzinsky court, the Agency explained that the claims of the TV channel has caused the following phrase Adagamov: “view as “Russia Today” writes the news on an empty place”. The claimant asked to collect from blogger 500 thousand rubles and legal costs in respect of non-pecuniary damage.

Himself Adagamov said he didn’t know what was going on. He wrote on Twitter, referring to the representatives of the channel. “The guys from @RT_russian, and you can learn what you money I want? I just found out about some ships that you are there,” Adagamov wrote.