The statement of “112 Ukraine” regarding the ownership structure of the channel

To end the speculation and refutation of manipulation in relation to the ownership structure of TV channel “112 Ukraine” reported:

Today was the competition of the national Council on television and broadcasting for obtaining a license for nationwide broadcasting in digital. Following the contest, the license went to the state enterprise “the Parliamentary channel “Rada”.

Information Agency “112-Ukraine”, which took part in this competition is not a broadcaster, licensee and, accordingly, did not become the contest.

Specifically to participate in the competition held 09.11.2017 of the national Council and withdraw any questions on the ownership structure of founders of news Agency “112-Ukraine” became Yegor Benkendorf, Yuri Budyak and Basil sour Cream.

The owners of the broadcasters “ARIADNA TV”, “TV CHOICE”, “Lider TV”, “NEW TV FORMAT”, “PARTNER TV” and “TV and radio company “112-TV” has not been changed. These are:

in “ARIADNA TV” – “TV CHOICE” and “BROADCASTER “112-TV”;

in “TV CHOICE” – “Lider TV” and “ARIADNA TV”;

in “Lider TV” – “the NEW FORMAT TV” and “ARIADNA TV”;

in the “NEW TV FORMAT” – “ARIADNA TV” and news AGENCY “112.UA”;

in the “PARTNER TV” news AGENCY “112 UKRAINE” and “BROADCASTER “112-TV”;

in TELERADIOKOMPANIYA 112-TV – ARIADNA TV” and “TV CHOICE”.