The court fined the magazine the New Times after the warning of Roskomnadzor

World trial plot of Presnensky court of Moscow has fined the New Times and its editor Yevgeniya Albats 44 thousand rbl. for abusing freedom of mass media. About it reports “Interfax” from a court hall.

It clarifies the Agency, in relation to Albats, the court has appointed administrative punishment in the form of the penalty in 4 thousand roubles, and on legal entities of LLC “New times” — in the form of a fine of 40 thousand rubles.

The corresponding decision of the court made after consideration of the administrative proceedings brought by Roskomnadzor. How did the court, the magazine had violated part 2 article 13.15 of the administrative code (abuse of freedom of mass information).

As said the Agency representative Albats lawyer Vadim Prokhorov, who intends to appeal against the decision of the judge. “We believe that the decision on bringing to administrative responsibility is unfair, unlawful, and against us were incorrectly applied norms of the law. We believe this is a very dangerous precedent and will appeal against this decision in all instances up to the European court”, — said the lawyer.

“We do not spread the information, especially positive, about the “Right sector” [banned in Russia], in the material he was mentioned in passing” — said Prokhorov, noting that “when the same is done by various Pro-government media, to them any claims”.

In accordance with part 2 of article 13.15 of the code of administrative offences of abuse of freedom of mass media is the dissemination of information on public Association or other organization, are included in the published list of organizations for which the court accepted inured decision on liquidation or ban the activities without specifying that the relevant public Association or other organisation are liquidated or their activity is prohibited.

Sanction under this article is the penalty for physical persons the penalty from 2 to 2,5 thousand rubles, officials — from 4 to 5 thousand rubles, and for legal entities — from 40 to 50 thousand rubles.

The New Times got its first warning from Roskomnadzor on 1 February this year. As told RBC Albats, the Supervisory authority has found a violation in the article “if Only there was no war”, published in the January issue of the journal (No. 392) under the heading “the January of our discontent”. Mentioned in the text banned in Russia organization “Right sector”, but the material is not specified that it was prohibited by the decision of the Supreme court.