Media associated with the environment Putin’s network of offshore companies for $2 billion

The report by the International consortium of investigative journalism (ICIJ), which was published on 3 April, it is stated that people “from the inner circle” of Russian President Vladimir Putin, was transferred through offshore companies at least $2 billion.

In its investigation journalists refer to “an unprecedented leak of millions of documents” from the database Mossack Fonseka, the fourth biggest in the world offshore law firm.

Although the President’s name is not mentioned in any of the documents, the data show that the “friends of the President” earned millions, according to the investigation.

Way offshore the chain begins in Panama and goes through Russia, Switzerland and ends in Cyprus, says ICIJ.

The special attention in documents referenced by ICIJ, given to the “friend of Putin” Sergey Roldugina. He amassed a fortune worth at least $ 100 million, according to the investigation.

Earlier this week, the President’s press Secretary Dmitry Peskov said that Putin is preparing against the “information stuffing”, seeking sensationalism. According to him, about the upcoming publications became well known because of the requests that the Kremlin has sent members of the media. As noted by Sands, one such request came from the International consortium of journalistic investigations (ICIJ). Peskov said that journalists from ICIJ interested in information about the President personally, his “family, childhood friends, business (Kovalchuk, Rotenberg), about offshore companies, business with Putin, and in eyes did not see”. The second request, as he told Sands that came from a “very well known international news Agency”, the name which the President’s press Secretary did not specify.

Thursday, March 31, Sands returned to the theme of “information stuffing”. Answering the journalists ‘ question about whether it was possible to prevent it, Peskov said that the Kremlin “very closely” monitor the “information situation”. He said that “we’re talking about campaign-related attempts to destabilize the situation in the country”.

On the same day, Reuters published an article about the partner Arkady Rotenberg Gregory Baevsky, which, as argued by the Agency, has transferred or sold the property to several women “linked to President Vladimir Putin.” As noted by Reuters, Baevsky has not previously attracted much attention, and his relationship with Putin was opened by the journalist Roman Anin, who conducted the investigation for OCCRP.

The President’s press Secretary, commenting on RBC’s publication of Reuters, called it “one of the” informational “stuffing”, which the Kremlin reported earlier. When asked whether the presidential administration to investigate the facts of the transfer of property, Peskov replied in the negative.